Η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

Αν η Πόλη δεν είναι καθαρή και δεν έχει καλοδιατηρημένους πεζόδρομους, δρόμους και πλατείες, γενικά χώρους αναψυχής και περιπάτου, γιατί να διανυκτερεύσουν σε αυτήν οι επισκέπτες μας; Πρωτίστως όμως, τίθεται θέμα ποιότητας ζωής για τους μόνιμους κατοίκους.

Η πολιτική πρασίνου λοιπόν ξαναμπαίνει σε προτεραιότητα.

Τα ανθεστήρια γίνονται μόνιμη γιορτή υπό την αιγίδα του Δήμου και όχι μόνο την Πρωτομαγιά.

Οφείλουμε να κάνουμε σημαντικές αναπλάσεις, ενδεικτικά:

  • Η Άνω Πόλη μπορεί να πεζοδρομηθεί στις κάποιες από τις κάθετες οδούς στην Γερμανού και να διατηρήσει την παραδοσιακή της εικόνα, ώστε να γίνει πόλος έλξης των επισκεπτών.  Βεβαίως μπορούμε να θεσπίσουμε όρους εξωτερικής αισθητικής των κτιρίων, για να γίνει πιο αρμονική η εικόνα της περιοχής. Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων έχει τον λόγο.
  • Πεζοδρομούνται και τα Ψηλά Αλώνια.
  • Στις μεγάλες πλατείες που έχουν λουλούδια και παίζουν τα παιδιά, περιφράζεται χώρος αποκλειστικά για σκύλους. Η υγεία πάνω από όλα.
  • Οφείλουμε να προστατεύσουμε το έλος της Αγυιάς ένα μικρό παράκτιο υγρότοπο με υδατικό οικοσύστημα και πάνω από 90 είδη πουλιών.
  • Κατασκευάζεται Κηποθέατρο στην πλάζ.
  • Στην πόλη τοποθετούνται ειδικά καλαθάκια για να ρίχνονται οι τσίχλες και τα αποτσίγαρα.
  • Τα πεζοδρόμια να ευρίσκονται σε καλή κατάσταση ανά πάσα στιγμή.
  • Θεσπίζεται το σήμα ποιότητας non smoke (μη κάπνισμα) σε καταστήματα εστίασης και διασκέδασης.
  • Επεμβαίνουμε για την διάσωση των νεοκλασσικών κτιρίων.        

Η Ανάπλαση της Παραλιακή Ζώνης και του Παλαιού Λιμένος

Να εξετάσουμε καλόπιστα προτάσεις, για επενδύσεις του ιδιωτικού τομέα, υπό την αιγίδα του Δήμου. Αυτό πέραν από τους διαθέσιμους δημοτικούς πόρους. Το θέμα είναι να ξεπεραστούν οι ιδεοληψίες και να αξιοποιηθεί ο χώρος.

Από Aγυιά μέχρι Ρίο οφείλουμε να χαράξουμε νέο παραλιακό μέτωπο, περιπατητικό και ποδηλατοδρόμων, όπως και με την περιοχή από Βραχνέϊκα μέχρι Καμίνια, όπου είναι δυνατόν βέβαια. Οι ποδηλάτες της Πάτρας ως αθλητές και πολίτες σηματοδοτούν τον προσανατολισμό των επιλογών μας και έχουν τον πρώτο λόγο στις δημοτικές μας απέναντι τους υποχρεώσεις.

ΤΟ ΠΛΑΤΑΝΟΔΑΣΟΣ ΤΟΥ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΟΥ-ΚΑΣΤΕΛΛΟΚΑΜΠΟΥ

Διεσώθη με παρέμβαση του Αλέξανδρου Χρυσανθακόπουλου το 1998 στον ΟΕΚ, από το να γίνουν εκεί εργατικές κατοικίες του ΟΑΕΔ, αλλά έκτοτε δεν είχε αναληφθεί δημοτική μέριμνα. Θέλει πολύ προσοχή η αξιοποίηση του, καθώς είναι νυκτερινό καταφύγιο ωδικών πτηνών. Και οι όποιες ήπιες παρεμβάσεις να είναι λειτουργικές, καθώς αντιμετωπίζει το θέμα των εκβολών του παρακείμενου χειμάρρου και περιοδικά πλημμυρικά φαινόμενα. Μπορεί να είναι χώρος περιπάτου και πικ-νικ.

Τα ακίνητα του Δήμου μπαίνουν σε διαδικασία οικονομικής αξιοποίησης.

Η μελέτη έχει ήδη παραδοθεί. Από αυτά 130 είναι άμεσα αξιοποιήσιμα. Κάθε καθυστέρηση στερεί πόρους από τον Δήμο. Μάλιστα 8 από αυτά είναι μεγάλης αξίας. Η συνεργασία του Δήμου με τον ιδιωτικό τομέα, με διαφάνεια και διακριτούς ρόλους, είναι επιβεβλημένη. Γνωρίζετε πόσα χρήματα χάνονται από την μη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας; Αυτοί οι πόροι θα μπορούσαν να μειώσουν τα υψηλότατα, σε σχέση με άλλες πόλεις της χώρας, Δημοτικά Τέλη.

ΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΕΟΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΣ ΑΝΑ-ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΕ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΟ ΟΡΙΖΟΝΤΑ

Να αναθεωρηθεί το σχέδιο πόλης και οι χρήσεις γης, σε συνεννόηση με τους κατοίκους. Από την αρχαία Ελλάδα έχουμε κληρονομιά το Ιπποδάμειο σύστημα ρυμοτομίας. Καιρός να ανασυνταχθούμε αποτρέποντας την άναρχη δόμηση. Μην ξεχνάμε το έγκλημα που πρόσφατα προϋπήρξε στην Πάτρα και χάθηκαν πλατείες, επειδή οι εισφορές των περιοίκων δεν μπήκαν σε χωριστό κωδικό λογαριασμό, δεν πληρώθηκαν στους ιδιοκτήτες τα δεσμευμένα οικόπεδα και ακυρώθηκαν τα έργα. Επειδή η δομή της πόλης είναι και η δομή της ψυχής μας ως Πατρινοί, επειδή η Πλατεία είναι βάση της  Δημοκρατίας, επειδή ο χώρος είναι Τρόπος, επειδή η επικοινωνία απαιτεί την πλατεία, διαφορετικά θα μείνουν μεταξύ τους άγνωστοι και αδιάφοροι οι γείτονες, καιρός να ανασυνταχθούμε!

Δέσμευση μας η Πολιτική Πλατειών και φυσικά όχι με τα σημερινά χάλια. Μια ουσιώδης πρόταση μας για το κυκλοφοριακό:

Κατασκευάζεται υπόγειο γκαράζ από κάτω από τα Ψηλαλώνια. Η δομή του να ενέχει και χαρακτήρα καταφυγίου με βάση τις προβλεπόμενες προδιαγραφές. Αντίστοιχη λύση απαιτείται και στην βόρεια είσοδο της πόλης.

Θεωρούμε τεχνικά ατυχή (κατανοώντας ότι να ήταν υψηλής δυσκολίας) όσον αφορά κυρίως τα υψομετρικά, τον τρόπο που διανοίχθηκε η Κανακάρη. Η αντιδρόμηση της φέρεται δυστυχώς προβληματική, λόγω του πλάτους και των κλίσεων του οδοστρώματος. Γενικά η διέλευση σε αυτό τον δρόμο έχει πολλές ιδιαιτερότητες.

Να δώσουμε προσοχή στα έργα που κινδυνεύουν να καταστραφούν από την διάβρωση των ακτών. Αν δεν είναι συνδυαστικά με αντιστηρίγματα, θα πετάμε χρήματα στην θάλασσα.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ:

Η ΔΕΗ ο ΟΤΕ η ΔΕΥΑΠ οι εταιρείες τοποθέτησης οπτικών ινών και φυσικού αερίου και οι υπηρεσίες του Δήμου συντονίζονται σε ετήσια βάση και έχουν κοινό προγραμματισμό έργων ! Φτάνει πια το συνεχές σκάψιμο εναλλάξ. Μειώνουμε τα κόστη με τις παράλληλες εργασίες και παύει η αέναη διαδικασία του ράβε-ξήλωνε που κάνει την πόλη καθημερινό εργοτάξιο!